نفس سوخته

ز آتش پنهان عشق هر که شد افروخته
دود نخیزد از او چون نفس سوخته

رابطه با آمریکا

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۳۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در مصاحبه  ای  که از آقای هاشمی رفسنجانی  چند روز پیش منتشر شد ، می خوانیم :

"من در سال های آخر حیات امام(ره) نامه ای را خدمتشان نوشتم، تایپ هم نکردم برای این که نمی خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حیاتتان اینها را حل کنید. در غیر این صورت، ممکن است اینها به صورت معضلی، سد راه آینده کشور شود. گردنه هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. یکی از این مسایل، رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست. آمریکا قدرت برتر دنیاست. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است"

و این هم گوشه ای از نظر ولی امر مسلمی در مورد  مذاکره با آمریکا

"ما اهل مذاکره‌ایم؛ اما نه با آمریکا. علت هم این است که آمریکا صادقانه مثل یک مذاکره‌کننده‌ى معمولى وارد میدان نمیشود، مثل یک ابرقدرت وارد مذاکره میشود. ما با چهره‌ى ابرقدرتى مذاکره نمیکنیم. ابرقدرتى را بگذارند کنار، تهدید را بگذارند کنار، تحریم را بگذارند کنار، براى مذاکره یک هدف و نهایت مشخصى فرض نکنند که باید مذاکره به آنجا برسد. من در چند سال قبل در شیراز، در سخنرانى عمومى اعلام کردم، گفتم ما قسم نخورده‌ایم که تا آخر مذاکره نکنیم؛ مذاکره نمیکنیم، به خاطر این عوارض است؛ به خاطر این است که اینها مذاکره‌کننده نیستند؛ اینها میخواهند زور بگویند؛ مثل آن الواطى که وارد میشد توى دکان، عسل دوست داشت؛ میپرسید شیشه‌ى عسل چند است؟ میگفت مثلاً صد تومان، دست طرف را میگرفت فشار میداد، این کاسب بیچاره میترسید دیگر؛ زیر فشارِ او میگفت: خوب، هر چه شما بگوئید! میگفت سى تومان، میگفت خیلى خوب! این که مذاکره نشد، این که معامله نشد. اگر میتوانند دست دیگران را فشار بدهند، آنها را وادار کنند که از صد تومان بیایند به سى تومان، جمهورى اسلامى نه، زیر بار این فشارها نخواهد رفت؛ او هم به سبک خود به هر فشارى پاسخ خواهد داد. به زورگوئى متوسل نشوند، از نردبان ابرقدرتى که نردبان پوسیده‌اى هم هست، پائین بیایند، اشکالى ندارد؛ اما تا وقتى که آنجور است، امکان ندارد."

1389/5/27

  • مجید شجاعی زاده

نظرات  (۴)

سلام دوست خوبم
ممنون از وبلاگ خوبت
نمیدونم اطلاع داری یانه
تازگی ها یه کلیپ تو اینترنت پخش شده که به آقای رائفی پور دروغ هایی رو نسبت داده
آقای رائفی پور برای من مقدس نیست
اما به خاطر روحیه ای که دارم و نمی تونم ببینم دارن حرف نا حق میزنن یه کلیپ ساختم و تو اینترنت گذاشتم
تو هم برو دانلود کن و ببین
حجمش زیاد نیست
با دایال آپ هم میشه دانلود کرد
http://freedomproject.blogfa.com/post-61.aspx
لطفا نظر فراموش نشه
از مستند هایی که قبلا ساختیم و تو وبلاگمون موجوده هم دیدن کنید
I am waiting for you and your comment
سلام با یه خاطره زیبا به روزم و از شما دعوت میشه تا تشریف بیارین. راستی نظر یادتون نره ها
بعد می گند فحش نده! این اقا به تنهایی آغازگر انحراف در انقلاب بوده و توی مسیر انحرافی داره با دو برابر سرعت نور میره!!! انحراف این آقا کجا انحراف گروه انحرافی کجا؟
سلام.عزیز فونت وبلاگت خوانا نیست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">