نفس سوخته

ز آتش پنهان عشق هر که شد افروخته
دود نخیزد از او چون نفس سوخته

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

در 80 کیلومتری شهر نیویورک روستایی یهودی‌نشین وجود دارد که قانون اساسی آمریکا در آنجا اجرا نشده و برای تمامی ساکنان آن و بازدیدکنندگان رعایت شئونات اخلاقی و رفتاری الزامی می‌باشد.


به گزارش مشرق، کریاس جوئل یک روستای یهودی‌نشین است که اجرای تفکیک جنسی در کلیه اماکن عمومی آن و نیز رعایت شئونات اخلاقی و رفتاری الزامی است. این روستا در 80 کیلومتری شمال شهر نیویورک واقع است و شامل قانون اساسی آمریکا نمی‌باشد.

به هنگام ورود به این روستا، بر روی تابلوی خیرمقدم آن به بازدیدکنندگان این چنین نوشته شده است:

به کریاس جوئل خوش‌آمدید

اجتماعی سنتی دارای عفت‌ها و ارزش‌ها

از قوانین این دهکده :

پوشیدن دامن یا شلوار بلند، پوشیده بودن سینه‌ها، پوشیدن لباس‌های آستین‌دار حداقل تا آرنج، استفاده از الفاظ مناسب، رعایت تفکیک جنسیتی در تمام اماکن عمومی

اه ه ه ! شما رو بره چی گرفتند ؟ نکنه کسی رو کشتی ؟ یا سرقتی کردی ؟ یا به کسی تجاوز کردی ؟ ناقلا تجمع ضد اسرائیلی داشتی ؟ 

نه گویا به خاطر شلوارکش گرفتند


شرح نسبتا کامل و جالب این دهکده رو در ادامه مطلب ببینید ....

  • مجید شجاعی زاده

اگر آمریکا را از روی سریال ها و فیلمهای هالیوودی که صدا و سیمای ما نیز در به روز رسانیش له له میزنه ، ببینیم ، یه جای فوق العاده و شیک و مدرن برای زندگی می یابیم ، اما :


گزارش‌های ثبت شده پلیس  آمریکا در سال ۲۰۰۶ نشان دهنده دویست‌وسی‌ودوهزارونهصدوشصت مورد تجاوز به زنان بوده است.

در سال ۲۰۰۶ تقریباً هر چهار روز یک بچه در آمریکا به دلیل آزار و اذیت جنسی کشته شده است.

دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا صدوسیی‌وپنچ هزار مورد گزارش تجاوز به کودکان را در سال ۲۰۰۶ ثبت کرده.

مردم آمریکا در سال ۲۰۰۷ شاهد تولد یک‌میلیون‌ وهفت‌صدوچهارده‌هزار و ششصدوچهل‌سه کوک نامشروع بودند.

سال ۲۰۰۷ از هر ۱۰ کودک متولد شده ۴ کودک نامشروع یا بدون پدر بود و این مقدار ۲۶٪ بیشتر از سال ۲۰۰۲ بود.

در آمریکا ۸۶٪ از بارداری های دختران نوجوان (کمتر از بیست سال) ۶۰٪ از بارداری‌های دختران جوان (۲۰ تا ۲۴ سال) و ۳۳٪ از زنان (۲۵ تا ۲۹ سال) بدون ازدواج )رخ می‌دهد.

  • مجید شجاعی زاده


خبرگزاری فارس: کاردار سفارت سومالی با اشاره به خشکسالی 6ساله در کشور سومالی گفت: روزانه 100 نفر در سومالی به‌دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

خلیف کدیه موسی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: جمعیت سومالی در حدود بیش از 8 میلیون نفر است که متأسفانه نیمی از جمعیت سومالی گرسنه بوده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه روزانه یکصد نفر در سومالی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: خشکسالی 6 ساله گذشته در سومالی باعث شده است که تقریباً در حدود 5 میلیون نفر از مردم سومالی دچار فقر و گرسنگی شوند.

کدیه موسی خاطرنشان کرد: از ایران به دلیل اینکه از پرقدرت‌ترین کشورهای اسلامی در دنیا به حساب می‌آید تقاضا داریم در کمک به مردم سومالی هرچه بیشتر ما را حمایت کند و مردم این کشور را از گرسنگی و مشکلات قحطی نجات دهد.


همین رمضان سال قبل بود که چشمان مقتدایمان از رنج برادران و خواهران سیل زده ی پاکستانی مان، تر شد. اینبار نیز هم او بود که با پیشگام شدن در کمک رسانی به مردم قحطی زده ی سومالی، نشان داد که حقیقتا به مولایمان امیرالمومنین اقتدا کرده و درد مسلمین را حتی اگر مسلمانان شاخ آفریقا هم باشند، درک می کند.

و واقعا چه رنج بزرگی است بی درد زندگی کردن!

                                                   

شماره حساب 99999 جمعیت هلال‌احمر نزد بانک ملی شعبه مرکزی

شماره حساب 0199999999003 سیبا ی بانک ملی

  • مجید شجاعی زاده
  • مجید شجاعی زاده

می‌گوییم خدایا من اینقدر به تو علاقه مندم، یعنی من به خودم علاقه مندم، که تو اگر من را تحویل بگیری به تو علاقه مند می‌شوم. اگر تو دست من را بگیری، بالاخره چیزی از علاقه من هم به تو می رسد. یعنی هر کسی به من خدمت کند من به آن علاقه مند می‌شوم، از جمله شما. از اهل بیت روایت است که اکثراً بت خیالی خودشان را به نام خدا می‌پرستند و اصلا نمی‌دانند خدا یعنی چه؟


  • مجید شجاعی زاده