نفس سوخته

ز آتش پنهان عشق هر که شد افروخته
دود نخیزد از او چون نفس سوخته


 انعکاس راهپیمایی هایی  مردم ایران در رسانه های خارجی چگونه است؟

 

این سوال را با یک نمونه برای شما توضیح می دهم ببینید در سال 88 که حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد شاهد برگزاری  راهپیمایی 9دی در ایران بودیم که رسانه های غربی اصلا این راهپیمایی را که در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران بود نشان ندادند به دلیل اینکه نشان  دادن تظاهرات 9 دی موجب می شد که تمام حرفهای گفته شده و تصویر سازی های نادرست صورت  گرفته  توسط غربی ها  در مورد ایران بر باد رود و خلاف آن ثابت شود . و ادعاهای آن ها  نوعی پارادوکس داشته باشد

برای من چیزی که خیلی عجیب بود (مثلا در راهپیمایی چند روز پیش)حضور جوانان بوددر حالی  که جوانان امریکایی و اروپایی ما اینگونه نیستند!و یک تنوع مختلفی وجود داشت (در ظاهر افراد نه فقط افراد متدین از لحاظ ظاهری بلکه جوان های با تیپ های مختلف مو و لباس ، ) برای حمایت این حکومت.

رسانه های غرب در سال 2009 و 88 این توهم را  برای بعضی ها ایجاد کردند که آزادی فردی در جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست !

ولی فکر میکنم این توهم برای خیلی ها در حال حاضر  بر طرف شده و الان اعتقاد دارند آزادی  در چهار چوب جمهوری اسلامی را می توانند داشته باشند!

  تصوراتی که مردم دنیا از ایران دارند چگونه است؟

 

مردم غرب و آمریکا تصوراتی که در مورد ایران دارند بسیار دور از واقیعت است، من بعد از اولین سفرم به ایران و بازگشت به کشورم در برنامه تلویزیونی اعلام کردم هر تصویری که از ایران دارید بریزید دور!

همه دروغ است و غیر واقعی...

من حتی به یاد دارم با یکی از مسئولین بین المللی که به ایران آمدم وقتی به فرودگاه امام رسیدم (اصلا فکر نمی کرد فرودگاهی وجود داشته باشد) از لحظه ورود با دوربینش شروع به فیلم و عکس گرفتن کرد!

مدام سوال می پرسید این ساختمان ها را خودتان ساختید ... این را می دانید چیست؟

مگر شما ماشین سوار میشود؟ ماشین دارید؟! خانم ها و رانندگی؟! مگر خانم ها هم در جامعه هستند؟چرا نقاب ندارند و

... .

رهبری ایران؟

 

وقتی صحبت های آقای خامنه ای را گوش می کنیم متوجه می شویم ایشان نه به عنوان یک فرد شیعه که برای یک شیعه صحبت می کنند، بلکه برای کل بشریت صحبت می کنند و من به عنوان یک کاتولیک خودم را موظف میدانم که حرف های ایشان را گوش بکنم!

 

غرب همیشه رهبرانی داشته است ولی نه به این صورت و به این جامعیت، در غرب کمبود چنین فردی مشهود است ،فردی که آینده را می بیند روشن تر از همه  و تعیین می کند که چطور ما به هدف های آینده برسیم!

 

من میخواهم مطلبی را به شما ایرانیان بگوییم: شما فکر می کنید آیت الله خمینی و خامنه ای فقط متعلق به شما هستند،ولی اینها شخصیت های بین المللی هستند و متعلق به همه هستند!

 

 

/**/

  • مجید شجاعی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">